A média szerepe a választási kampányban

Napjainkban a világ számos országában, különösen a nyugati demokráciákban a televízió nem egyszerűen közvetíti a választásokat, hanem maga vált a választási kampány főszereplőjévé. Politológusok véleménye szerint, ami az elektronikus sajtóban nem jelenik meg, nem hangzik el, az olyan mintha meg sem történt volna. A média ma már megkerülhetetlen politikai kommunikációs szerepet tölt be - különösen a választások idején. Természetesen léteznek ettől eltérő vélemények is, amelyek szerint az írott vagy elektronikus tömegtájékoztatás önmagában nem a választások eredményének eldöntője. Más vélemény szerint a szavazók természetesen képesek különbséget tenni a politikai reklám és a valós tényeken alapuló politikai hír között, és eszerint alakítják ki véleményüket. Bármely felfogásból közelíthetünk a kérdéshez egy biztos: a média megnövekedett politikai szerepe olyan helyzetet teremtett, melynek jogi keretek közé foglalása előfeltétele a választási kampány etikus lefolytatásának.